Om kakor

En kaka är en fil som sparas av din webbläsare på datorn. Kakan lagrar information som kan användas exempelvis för att spara en inställning du har gjort på webbplatsen så att den finns kvar vid ditt nästa besök. Kakan ligger kvar på din dator antingen tills du stänger ner webbläsaren (sessionskaka), under en viss bestämd tid eller tills du själv tar bort den.

Vi tar hänsyn till din integritet

Med hänsyn till din integritet som besökare hos oss...

• använder vi inga trackers eller externa analysverktyg.
  • delar vi ingen information om webbplatsen till någon annan.
  • lagrar vi inte några personuppgifter och vi överför inte några uppgifter till tredje land.

Inaktivera kakor

Kakor på vår webbplats

Matomo

ASP.NET_SessionId (Session)

Den här kakan sätts när du först besöker webbplatsen och lagrar ett unikt ID för ditt besök. Kakan krävs för att vårt webbpubliceringssystem (Umbraco) ska fungera.

Denna kaka sätts när du stänger ner rutan med information om hur kakor används på webbplatsen, för att rutan inte ska visas vid ditt nästa besök.