Ett stort tack till alla våra medlemmar!

Förbundsordföranden Håkan Sparr skickar en hälsning till alla förbundets medlemmar: "Jag vill rikta ett stort tack till alla er som håller igång våra försvarsmyndigheter under den stora kris som drabbat hela världen."

Ni jobbar på som aldrig förr och jag vet att det är många av er som jobbar under stor press när flera av era kollegor är sjuka. Svårigheter att träffa era äldre anhöriga gör också livet annorlunda. Det finns också ni som tillhör en riskgrupp och som sitter hemma i karantän. Allt detta är ju ganska omtumlande.

Men det finns ju alltid ljus någonstans och detta vi nu befinner oss i kommer så småningom att klinga av. Det första som vi ändå kan glädjas åt är ju den annalkande våren. I går den 7 april hade vi i Örebro 17 grader, vilket kändes fantastiskt.

Jag ingår själv i riskgrupp, så det är hemmet som gäller även för mig. Värst är att inte få träffa mina barnbarn.

Håll ut och håll kontakten med era anhöriga som ni inte kan träffa personligen. Jag vill även passa på att önska er alla en riktigt bra påsk.

Med hälsningar

Håkan Sparr, förbundsordförande.