Nu bygger vi ett ännu starkare Försvarsförbund

Försvarbart nr 3 2023

Det är med stor stolthet, nyfikenhet och entusiasm som jag går tillbaka till jobbet och mitt nya förtroendeuppdrag som förbundsordförande efter en välbehövlig semester. Hoppas även ni har haft en härlig sommar trots allt regn. Och att ingen av er påverkats av de översvämningar som delar av Sverige drabbats av.

I min nya roll kommer jag att arbeta för att bibehålla och skapa en bra dialog och samarbete både inom våra egna myndigheter och med våra politiska beslutsfattare. Vi måste vara med och påverka politiska beslut som påverkar oss och vårt arbete. Hoten mot vårt lands säkerhet blir alltmer komplexa och behovet av att stärka vårt försvar är större än på många år. Kriget i Ukraina fortgår, inflationen ligger som ett tungt lock över samhället och nu även ett ökat terrorhot mot Sverige. Det påverkar såklart våra myndigheter och även er. Speciellt i dessa tider är det viktigt att ni tar hand om er själva och får den återhämtning och ledighet ni behöver.

Nu ser jag fram emot att tillsammans med den nya styrelsen få sätta upp nya mål och med er alla bygga ett ännu starkare Försvarsförbund. Där är ni medlemmar så viktiga. För ju fler blir, desto starkare blir vi! Efter kongressen 2019 sattes ett nytt värvningsmål upp. Försvarsförbundet skulle nå 3200 medlemmar till kongressen 2023. Vi lyckades med målet och mer därtill. Och det är er förtjänst, för utan er är vi ingenting.

Tack för ert engagemang och förtroende!

Caroline Nilsson
Försvarsförbundet