Arbetsvärldens jämförelse visar: Försvarsförbundet växte procentuellt mest av TCO-förbunden under 2021

Vi växer! Försvarsförbundet är det förbund som procentuellt vuxit mest av TCO-förbunden under 2021, enligt en jämförelse Arbetsvärlden har gjort. Förbundet ökade sitt medlemsantal med 1,8 procent under förra året och växer därmed för femte året i rad.

Arbetsvärldens jämförelse som presenterades i dagarna visar att endast 3 av TCO-förbunden har ökat sitt medlemsantal under 2021; Försvarsförbundet, Fackförbundet ST samt Vision.

Att Försvarsförbundet fortsätter att öka i medlemsantal är väldigt glädjande, säger Försvarsförbundets ordförande Håkan Sparr:

- Föreningarna runt om i landet gör ett mycket bra värvningsarbete! Vi hoppas och tror givetvis att medlemsökningen kommer att fortsätta, då försvarsmyndigheterna sannolikt kommer att anställa ytterligare medarbetare.

Arbetsvärldens jämförelse och artikel