Thomas är ny ombudsman på Försvarsförbundet

Thomas Klasson är sedan den 6 mars ny ombudsman på Försvarsförbundets kansli. Thomas kommer närmast från Försvarsmakten där han arbetat heltid som fackligt förtroendevald.

Thomas Klasson Foto Anna Lundmark.

Thomas Klasson är ny ombudsman på förbundet sedan den 6 mars 2023. Foto Anna Lundmark

Vad driver dig i ditt fackliga arbete?

- Facket är klubben för de som vill ha det bra på jobbet. Det betyder för mig att vi ska arbeta för att få det bra, i allt från lön till arbetsmiljö. Men det betyder även att vi ska bevaka och bevara de framgångar vi haft. Tänk på Ob-ersättning, reglerad arbetstid, våra extra semesterdagar och alla andra förmåner vi har.

Vad ser du mest fram emot i din nya tjänst?

- Att få göra nytta för medlemmarna! Jag ska inte heller sticka under stol med att det ett visst mått av personlig utveckling med i spelet. Det är häftigt att få lära sig saker för att se kunskaperna komma till nytta i arbetet med förändringar.

Thomas är kontaktperson till föreningarna 51, 55, 102 och 129.

Kontaktuppgifter kansliets personal hittar du här