Nu blir medlemsförsäkringarna ännu bättre!

Folksam förbättrar nu flera av medlemsförsäkringarna vid sjukdom och olycksfall. Den största nyheten är att du nu kan anpassa dina försäkringar.

Förbättringarna, som gäller från 1 januari 2022, innebär bland annat att olycksfallsförsäkringen kommer att gälla dygnet runt i stället för enbart på fritiden. Du får också ett skydd vid ekonomisk invaliditet. Dessa förbättringar sker med automatik, du behöver alltså inte göra något för att detta ska ändras.

Du kommer också kunna höja beloppet i livförsäkringen, ändra belopp som betalas ut vid arbetsoförmåga samt höja engångsbeloppet som betalas ut vid allvarlig diagnos eller sjukdom.

Förbättringarna gäller både för dig som redan har försäkringarna samt för dig som tecknar. I alla försäkringar finns möjligheten att medförsäkra din partner.

En nyhet är att du kan teckna Sjukkapitalförsäkring, en helt ny försäkring som hjälper dig om du blir långvarigt sjuk.

Du kan läsa mer om försäkringarna på Folksams webbplats. Är du medlem anger du på Folksams webbplats ditt personnummer och får då upp de premier som gäller dig.

För att se över ditt försäkringsskydd kan du använda dig av Folksams kostnadsfria försäkringsrådgivning.