Idag lanseras Partsrådets tjänst Lärande i förändring

I dag den 20 oktober lanseras tjänsten Lärande i förändring. Den är en del av centrala parters stöd till lokala parter i statliga organisationer och syftar till att stärka förmågan att sätta lärande, kompetensutveckling samt engagemang på agendan.

Lärande i förändring består av en självinstruerande utbildning för partsgemensamma grupper. Den digitala tjänsten innehåller handfasta verktyg och metodik för dialog utifrån inspirationsmaterial, process- och ledningsstöd samt samtalsunderlag.

Tjänsten riktar sig till partsgemensamma grupper bestående av arbetsgivarföreträdare, chefer och HR-ansvariga samt fackliga företrädare.

Det stöd som Partsrådet erbjuder kostar inget utan finansieras genom den avgift som parterna Arbetsgivarverket, Saco-S, OFR/S,P,O och Seko har avtalat om.

Lanseringsevent

Lansering sker i samband med en workshop den 20 oktober kl 13.00–14.15. Workshoppen inleds med en inspirationsföreläsning som kretsar kring vikten av kontinuerligt lärande. Föreläsare är Claudia Olsson – världskänd företagsledare och expert inom digitalisering och digital transformation. Därefter får deltagarna titta närmare på det digitala verktyget och även testa utvalda övningar.

Här kan du läsa mer om tjänsten och anmäla dig till workshopen

foto: Thinkstockphoto