Myndigheterna byter bank - löneavdrag för medlemsavgift och Folksams försäkringar försvinner

T ill dig som är medlem i Försvarsförbundet och idag betalar din medlemsavgift och ev. försäkringar i Folksam via löneavdrag: Din arbetsgivare byter bank – löneavdrag för medlemsavgift och Folksams försäkringar försvinner.

Riksgälden har gjort en upphandling gällande bank för alla statliga myndigheter. Detta innebär att möjligheten att betala medlemsavgiften (och eventuella försäkringar i Folksam) via löneavdrag kommer försvinna och ersättas med autogiro.

Betalar du redan din medlemsavgift via autogiro eller avi? Då kommer det inte bli några förändringar för dig.

I dagsläget vet vi att FMV och Fortifiktationsverket har ny bank från 1 april. Arbetar du vid någon av dessa två myndigheter, och har löneavdrag för din medlemsavgift, kommer du i dagarna få ett brev från oss med mer information samt blankett för autogiro. Fyll i och skicka tillbaka den till oss i bifogat svarskuvert så snart du kan.

Arbetar du på en annan myndighet kommer du så få information av oss så snart vi vet mer.

Kontakt: Vid frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta kansliet; 08-402 40 00 / info@forsvarsforbundet.se.