Anmäl autogiro innan din arbetsgivare byter bank

M öjligheten att betala din medlemsavgift via löneavdrag har eller kommer att försvinna och ersättas med autogiro. Har du inte anmält autogiro innan din arbetsgivare byter bank kommer du istället få faktura av oss.

Som vi tidigare har informerat om har Riksgälden gjort en upphandling gällande byte av bank för alla statliga myndigheter. Vissa myndighter har redan bytt bank och vissa kommer att byta.

Detta innebär att möjligheten att betala din medlemsavgift via löneavdrag också har försvunnit eller kommer att försvinna - och ersättas med autogiro.

Har du inte anmält autogiro till dess att din arbetsgivare byter bank kommer du istället få en faktura av oss – så anmäl gärna autogiro redan nu. I dagsläget har FMV, FHS och Fortverket bytt bank. Så snart det blir aktuellt för medlemmar på andra myndigheter kommer ni som är berörda att kontaktas med mer information.

Så här byter du till autogiro

Anmäl autogiro för din medlemsavgift direkt i din bank via e-medgivande eller fyll i och skicka in vår autogiroblankett (pdf).