Försvarsförbundet begär in redovisning från Försvarsmakten angående flertalighet i den nya organisationen

F örsvarsförbundet har begärt in en redovisning från Försvarsmakten där vi vill veta hur många anställda som i dagsläget inte har en plats i den nya organisationen som ska vara helt klar den 1 januari 2019.

-  Redovisningen vi har fått från Försvarsmakten visar att det i dagsläget finns flertalighet på flera platser runt om i landet. Uppgifter vi nu kommer kontrollera med förbundets lokala företrädare. Förbundet fortsätter arbeta för att ingen ska stå utan plats i den nya organisationen, säger Hans Jonsson, ombudsman på Försvarsförbundet.

Förbundet har valt att begära in denna redovisning redan nu för att på så sätt vara i framkant och bättre kunna arbeta för att minska flertalighet i den nya organisationen som Försvarsmakten håller på att ta fram.

- Målet med vårt arbete är att ingen ska behöva sägas upp till sista december 2018. Vi har fram till dess på oss att hitta nya jobb och på så sätt förhindra eventuella uppsägningar, säger Hans Jonsson.