Är du skyddsombud?

F örbundet kommer arbeta extra mycket med arbetsmiljöfrågor kommande år och mycket av det arbetet kommer beröra dig som är skyddsombud i förbundet. Så för att du som är skyddsombud inte ska missa något - säkerställ att din roll är registrerad hos din förening.

Inför kommande verksamhetsår har förbundsstyrelsen beslutat att temat för förbundets arbete är arbetsmiljö. Vi kommer därför att ha extra fokus på arbetsmiljöfrågor i allt vi gör och som i ett led av detta kommer förbundskansliet till exempel börja skicka ut nyhetsbrev på temat arbetsmiljö ett antal gånger per år till föreningarnas skyddsombud.

Är du skyddsombud? – meddela oss!

Är du skyddsombud så säkerställ att din förenings medlemsredovisare har markerat dig som det i medlemsregistret. Detta så förbundskansliet inte riskerar att missa någon vid aktuell kommunikation och eventuella inbjudningar, men också för att föreningarna och kansliet ska kunna guida medlemmarna rätt vid kontaktförfrågningar.