Ny medlemsförmån: Juridisk trygghet med avtal24

F örsvarsförbundet har startat ett samarbete med avtal24 för att du som medlem enkelt och billigt ska kunna få juridisk rådgivning och skriva de avtal du kan tänkas behöva.

Familjejuridisk trygghet för förbundets medlemmar

Oavsett vilket skede i livet du befinner dig i är det klokt att fundera över din juridiska situation. Olika skeden i livet medför juridiska konsekvenser, utan att vi alla gånger själva är medvetna om dem.

Försvarsförbundet har därför ingått ett samarbete med avtal24 för att du som medlem ska få klarhet i vad som gäller i just din situation och sedan få hjälp att på ett enkelt sätt skriva de avtal som just du kan tänkas behöva.

Bidra till bättre livskvalitet

- Vi är glada över att vi, genom samarbetet med avtal24, kan ge dig som aktiv medlem samt pensionärsmedlem möjlighet att kostnadsfritt och enkelt få juridisk rådgivning och skriva avtal. Det är något som vi tror att många har behov av, på ett eller annat sätt. Vår vision säger att vi genom vårt arbete ska medverka till bättre livskvalitet för medlemmarna och detta samarbete ser vi som en positiv och viktig del i det arbetet, säger Eva Rundlöf, kanslichef/1:e ombudsman.

Samarbetet är resultatet av en motion

Samarbetet är resultatet av en motion vid årets förbundsmötet.

- En av våra medlemmar föreslog att vi skulle starta ett samarbete med ett företag som kunde erbjuda medlemmarna juridisk hjälp. Detta blev resultatet. Det känns jätteroligt att vi kunde ta motionen vidare och göra den till verklighet och i och med det  också skapa mervärde för våra medlemmar, säger Eva Rundlöf.

Som medlem i förbundet får du

• 30 minuter kostnadsfri familjejuridisk rådgivning.
  • Skriva testamente, äktenskapsförord, samboavtal, skuldebrev och gåvobrev kostnadsfritt online.
  • Skriva ovanstående avtal tillsammans med en jurist till ett fast pris på 995 kr per avtal.
  • Dessutom 20 % rabatt på samtliga övriga avtal.

Du som är pensionärsmedlem har liknande förmåner, läs mer om dem här.

Om avtal24

På avtal24.se skriver du juridiskt korrekta avtal anpassade till just din specifika situation - antingen online eller tillsammans med en jurist via telefon. Väljer du att skriva ditt avtal online svarar du på ett antal frågor, samma frågor som juristen skulle ställa till dig vid ett möte. Utifrån dina svar skapas därefter ett skräddarsytt avtal som skickas direkt till din e-post.

Du kan läsa mer om förmånen samt hitta aktuella länkar här

Medlemsförmånen gäller från 1 oktober 2016.