Partsrådet bjuder in till seminarie om förändringsbenägenhet

P artsrådet arrangerar den 13 maj ett öppet seminarium för dig som är arbetsgivarföreträdare eller facklig företrädare: Hur förändringsbenägen är du? Seminariet hålls i Stockholm.

Tema: Människan och synen på förändring

Seminariet kommer att ledas och genomföras av Per Bjergestam. Per har mer än 20 års erfarenhet av att arbeta med hur människor hanterar och driver förändring.  Per kommer att bjuda på ett seminarium innehållande förhållningssätt, modeller och verktyg som kan lägga grunden för ett aktivt förändringsarbete. Du som deltagare kommer att tillsammans med övriga deltagare att få öva på att lära känna dig själv genom att förstå hur du och övriga reagerar på förändring och på så sätt även kunna förstå hur andra hanterar och reagerar på förändring.

Varför du som arbetstagarrepresentant ska delta i seminariet

Seminariet syftar till att inspirera, skapa beredskap och förståelse för hur du som arbetstagarrepresentant kan stötta medlemmar i frågor som avser kontinuerlig förändring och utveckling. Du får inblick i hur människor reagerar på förändring samt hur du själv hanterar förändring. Vidare tar du även med dig tips och förslag på att stödja andra i förändring och utveckling som du kan använda i din roll på din myndighet.

Anmälan

Läs mer om anmälan här. Här kan du också se andra intressanta externa seminarier och evenemang.