Ny hemsida och medlemsregister/RMS

F örbundets hemsida har fått nytt utseende och nya användarvänliga funktioner. Medlemsregistret/RMS:en (regional medlemsservice) har också fått en uppfräschning.

Försvarsförbundets hemsida har fått ett nytt utseende! Den nya webbplatsen har bättre tillgänglighet och är mer lättnavigerad än tidigare. Sidan är också responsiv, vilket betyder att den anpassar sig efter den enhet du använder dig av, exempelvis dator, surfplatta eller smarta telefon. Allt för att underlätta för dig som besökare.

Mina sidor & BankID

Alla medlemmar har sina egna sidor ”Mina sidor”. Här kan du se dina fakturor, se och ändra dina uppgifter så som till exempel lön eller adress. Du loggar in med hjälp av BankID.

Du beställer BankID hos din bank. Exakt hur du beställer ett BankID skiljer sig åt mellan olika banker. Hos vissa banker krävs ett personligt besök på bankkontoret där du legitimerar dig med godkänd ID-handling, medan du hos andra kan logga in på din Internetbank och beställa ditt BankID direkt.

- Äntligen, kan jag nog säga, så har vi fått en modern hemsida. Att vi valt inloggning via BankID är av säkerhetsskäl. Nu hoppas vi att många fler av våra medlemmar använder hemsidan för att snabbt få information. Har du inte tillgång till dator så kan du alltid besöka hemsidan via din smartphone, säger kanslichef/1:e ombudsman Eva Rundlöf.

Medlemsregister och RMS

I samband med att Förbundets nya hemsida lanserades uppgraderades även medlemsregistret/RMS (regional medlemsservice). Föreningarnas medlemsredovisare och ordförande kommer få en utbildning i det nya medlemsregistret under april.