Alla har vi en roll, alla kan vi göra skillnad

J ag vill inleda med att än en gång tacka alla våra medlemmar för förtroendet att få leda och utveckla vårt förbund de närmaste fyra åren som vice ordförande. Det känns hedrande!

Det sker mycket inom vår sfär. Det växer så det knakar på många håll och många områden utökar och anställer mycket personal på kort tid. Glöm inte bort att hjälpa och stötta varandra i det dagliga arbetet. Det har nu länge varit så att färre förväntas göra mer på alla våra myndigheter, vilket gör att vi måste vara väldigt lyhörda för om det finns områden där personal mår dåligt av belastningen som råder. Våra skyddsombuds roll blir än mer viktig då vi måste fånga upp dessa varningssignaler och lyfta dem till arbetsgivaren.

Annars känner jag att det blir än mer viktigt att vi tar hand om varandra då samhället känns mörkare och mörkare, med en utveckling av fientlighet och egoism som gör att vi glömmer bort att vi alla behöver varandra för att samhället ska utvecklas och komma framåt. Alla har vi en roll, alla kan vi göra skillnad!

Avslutningsvis, eftersom detta är årets sista utgivning, vill jag passa på att önska er alla en God Jul och ett Gott Nytt År, när det så småningom nalkas!
Hoppas ni kan få en ledig stund och ta hand om de era och få en välförtjänt vila!

Tack för ordet!

Ove Hellgren