Värva nya medlemmar

J u fler vi är desto starkare är vi. Värva en eller flera nya medlemmar till förbundet - för varje medlem du värvar får du en avgiftsfri medlemsmånad.

Värva och få avgiftsfria medlemsmånader

För varje ny medlem du värvar till förbundet får du en avgiftsfri medlemsmånad. Fyll bara i ditt namn i den nya medlemmens medlemsansökanErbjudandet gäller alla förbundets medlemmar och avgiftsbefrielsen sker nästkommande månad.

Hjälp din kollega hamna rätt - få varsin trisslott

Som medlem i ett fackförbund ska du kunna få hjälp och stöd när du behöver det. Det är därför viktigt att vara med i det fackförbund som har teckna kollektivavtalen på din arbetsplats. Och det är precis vad vi har gjort på de 6 fösvarsnära myndigheter där våra medlemmar arbetar.

Har du som medlem hos oss en kollega som är med i ett annat TCO-förbund, exempelvis Unionen eller ST? Hjälp hen att få samma förutsättningar som du redan har och byta till oss. Be din kollega att i fältet "jag har blivit värvad" i medlemsansökan uppge ditt namn och vilket fackförbund hen byter från.

Som tack för hjälpen får ni båda dessutom varsin trisslott.
Erbjudandet gäller till och med 24 maj 2018.

Bra att veta vid byte av fackförbund

Att många väljer att vara kvar i ett förbund trots att detta inte kan påverka eller hjälpa till på arbetsplatsen beror på att man har en inkomstförsäkring i det nuvarande fackförbundet som man inte vill förlora. Som statligt anställd omfattas man av omställningsavtalet, som fungerar som en inkomstförsäkring, efter 12 månaders anställning. Fram till att man omfattas av avtalet bjuder vi på medlemsavgiften hos oss. Läs mer om vad som gäller vid byte av fackförbund.