Varför Försvarsförbundet?

I ditt medlemskap i Försvarsförbundet får du stöd i arbetslivet, fina förmåner och är tillsammans med övriga medlemmar en stark röst på arbetsplatsen.

Därför ska du vara medlem hos oss

Vi ser till att du har det bra på jobbet

Vi finns nära dig och vet vad som händer där du jobbar. Som medlem ingår du i en av alla våra föreningar runt om i landet. Föreningens representanter har stor erfarenhet och kunskap gällande de frågor som är viktiga för dig.  Vi bevakar dina intressen på jobbet, som löner, arbetsmiljöfrågor och anställningsvillkor. Läs mer om våra föreningar

Vi har tecknat kollektivavtalen

Det är viktigt att du är med i det fackförbund som har tecknat kollektivavtalen på din arbetsplats. På våra medlemmars arbetsplatser är vi det TCO-förbund som har tecknat kollektivavtalen och därmed kan ge dig rätt stöd och hjälp. Andra fackförbund i TCO, som till exempel Unionen och Fackförbundet ST, inte har samma möjlighet som oss att hjälpa dig om du får problem på din arbetsplats.

Vi kan din arbetsplats

Med vår erfarenhet och kunskap är vi helt övertygade om att vi bättre än något annat förbund kan ta vara på dina intressen och de frågor som är viktiga för dig och dina kollegor.

Du kan snabbt komma i kontakt med rätt person. Vi lägger stor vikt vid att vara en nära och effektiv organisation med snabba besluts- och informationsvägar. Här hittar du kontaktuppgifter till förbundet.

Behåll din inkomstförsäkring

Som statligt anställd behöver du ingen inkomstförsäkring. Detta eftersom du efter 12 månaders anställning omfattas av Omställningavtalet, som skyddar dig likt en inkomstförsäkring. Fram till dess kan du vara medlem hos oss utan kostnad. Läs mer om hur det fungerar.

Vi skyddar dina personuppgifter

Din personliga integritet är viktig för oss. Försvarsförbundet säkerställer att dina personuppgifter är skyddade hos oss och att behandlingen av dessa sker i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter.