Medlemsförsäkringar hos Folksam

S om medlem i Försvarsförbundet kan du teckna ett stort antal förmånliga försäkringar i Folksam. Vissa försäkringar ansluts du automatiskt till i samband med att du blir medlem.

Hos Folksam kan du teckna följande medlemsförsäkringar

Barnförsäkring

En försäkring som fick högst betyg i Konsumenternas jämförelse 2016. Försäkringen kan fås utan hälsoprövning. Läs mer om försäkringen och hur du tecknar den här (extern sida)

Hemförsäkring

I ditt medlemskap har du tillgång till en av marknadens bästa hemförsäkringar – till ett mycket bra pris. Dessutom kan du skräddarsy försäkringen efter eget behov genom att uppgradera och välja tillägg. Läs mer om hemförsäkring hos Folksam (extern sida).

Från och med 1 januari förbättrar Folksam överfallsskyddet i hemförsäkringen. Läs mer om det här.

Olycksfallsförsäkring

Skaffa denna försäkring och ha ett olycksfallsskydd även när du är ledig. Du och din make/maka eller registrerade partner ansluts till denna försäkring automatiskt om du inte tackar nej. Läs mer om olycksfallsförsäkringen hos Folksam (extern länk)

Sjuk- och efterlevandeförsäkring

I olika åldrar och familjesituationer behöver man kunna kompensera sig för förlorad inkomst eller större kostnader som tillfälligt kan uppstå – oavsett vad man drabbas av. Du  och din make/maka eller registrerade partner ansluts automatiskt till denna försäkring om du inte tackar nej. Du kan även försäkra din sambo till samma kostnad genom att kontakta oss på Folksams kundservice. De tre första månaderna har du försäkringen utan avgift. Läs mer om försäkringen här (extern sida)

Varför ansluts jag automatiskt till försäkringen?

Att Försvarsförbundet väljer att försäkra alla nya medlemmar automatiskt till denna försäkring är för att Folksam då inte kräver hälsoprövning, vilket ger möjlighet för dig med hälsoproblem att också få ett bra försäkringsskydd.

Försäkring vid arbete i krigszon

Har du tecknat medlemsförsäkringen sjuk- och efterlevandeförsäkring i Folksam är du försäkrad även vid arbete i krigszon. Du måste dock kontakta oss på Försvarsförbundet för att detta ska aktiveras. De ser till att du får kontakt med rätt person på Folksam. Du ska inte kontakta Folksams kundservice i detta ärende.

För pensionärer:

Olycksfalls- och sjukdomsförsäkring 60+

Att vara försäkrad mot plötsliga utgifter är minst lika viktigt efter pensionen som när du arbetar. Därför erbjuder Folksam en sjukdomsförsäkring och en olycksfallsförsäkring till ett lågt pris.

Sparliv 60+

För en liten summa i månaden kan du bygga upp ett kapital att spendera på vad du vill. Samtidigt ingår ett belopp som betalas ut till dina efterlevande när du dör. Läs mer om Sparliv 60+ hos Folksam.

För mer information se Folksams hemsida eller ring 0771-950 950.