Hoppa till huvudinnehåll

Medlemsredovisare

D u ser bland annat till att föreningens medlemmar har aktuella uppgifter i medlemsregistret samt registrerar nya medlemmar.

Ditt uppdrag innebär bland annat

  • Du har behörighet att göra löpande uppdateringar och ändringar i medlemsregistret/RMS.
  • Ta ut aktuella medlemslistor i föreningen.
  • Registrera nya medlemmar i medlemsregistret och statistik i medlemsregistret/RMS alt. beställa från kansliet.
  • Informera medlemmarna hur de uppdaterar sina uppgifter på "Mina sidor" på förbundets webbplats.
  • Marknadsföra Försvarsförbundet som det självklara alternativet för alla inom vårt verksamhetsområde.
  • Hjälpa medlemmar och blivande medlemmar vid inträden och utträden.

Exempel på uppgifter som ska uppdateras i medlemsregistret:

  • myndighet / förband /enhet
  • tjänstgöringsort
  • e-post och telefonnummer
  • lön
  • bostadsadress
  • pension

Utbildning och förutsättningar för uppdraget

Du behöver inte vara med i föreningsstyrelsen!

Medlemsredovisaren väljs av föreningsstyrelsen. Mandattiden är 1-2 år.