Digitalt medlemsevent med OFRs pensionsexpert Svante Uhlin: Pension - så funkar det!

V älkommen till en digital föreläsning om pensioner. Du kommer under en timme kunna lyssna och ställa frågor om pension till OFRs pensionsexpert Svante Uhlin.

Under kvällen kommer du få veta mer om:

• Allmänt om pensionssystemet - översiktligt
  • Närmare om PA 16 – tjänstepensionen i den statliga sektorn
  • På gång på pensionsområdet

Om Svante Uhlin

Svante Uhlin är pensions- och försäkringsexpert på OFR (Offentliganställdas förhandlingsråd) sedan 2013. Han är jurist men arbetar sedan mer än 20 år tillbaka med pensioner. Tidigare jobb har bland annat varit på/i Försäkringskassan (numera Pensionsmyndigheten), Stockholms stad och Skandia.

Svante Uhlin deltar och är sakkunnig för OFRs statliga medlemsförbunds räkning (varav Försvarsförbundet är ett) vid centrala förhandlingar med Arbetsgivarverket om det statliga tjänstepensionsavtalet, PA 16. Han arbetar i första hand med utveckling och tolkning av pensionsavtalet men hjälper även till i ärenden som rör enskilda anställdas pensioner, när förbund efterfrågar det.

När: 19 maj klockan 18.00 – ca 19.00 inkl. frågepauser.

Var: Eventet sänds live via Microsoft Teams Live. Länk till föreläsningen skickas till dig några dagar innan. Eventet spelas in och kan ses i efterhand på vår webbplats.

Målgrupp: Du som är medlem i Försvarsförbundet.

Anmäl dig: Du anmäler dig här. Du behöver logga in med BankID. Anmäl dig senast den 18 maj.

Skicka gärna i förväg in eventuella frågor du har om pension till Svante Uhlin. Frågorna skickar du till kurs(at)forsvarsforbundet.se. Det kommer också att finnas tid för frågor under själva föreläsningen.