Aktuellt för dig som medlem

H är samlar vi nya medlemserbjudanden, utbildningar och annat och aktuellt och nyttigt som kommer med ditt medlemskap. För att du enkelt ska kunna hålla dig uppdaterad.

• Försvarbart nr 2 2021

I senaste numret av Försvarbart kan du bland annat läsa om försvarets tillväxt - ny standard för den digitala arbetsmiljön - Försvarsmakten tydliggör hur civilanställda kan utvecklas och göra karriär i myndigheten - Försvarsförbundet tvistar om lönediskriminering. Här hittar du också en bortfallen faktaruta om vad en 6:6a är för någonting.

• Förbundets fackliga grundkurs 21-23 september

Under tre dagar i september genomför vi vår grundkurs för dig som är ny i ditt förtroendeuppdrag eller inte tidigare har gått kursen. Kursen ge dig de grundkunskaper du behöver för att komma i gång med ditt fackliga uppdrag.

• Digital utbildning "Att vara förtroendevald"

Är du ny som förtroendevald eller kanske nyfiken på uppdraget? Vi går under 3.30 min igenom vad det innebär att vara förtroendevald. Logga in med BankID.

• Digital föreläsning "Mänsklig hållbarhet i en skakig tid" med Anna Bennich

Danske Bank bjuder in dig som medlem i Försvarsförbundet till en digital föreläsning med Anna Bennich, där hon pratar om “Mänsklig hållbarhet i en skakig tid”. Logga in med BankID.

• Se vårt digitala pensionsevent i efterhand!

Missade du vårt medlemevent med pensionsexpert Svante Uhlin i onsdags? Ingen fara, här kan du se det i efterhand! Logga in med BankID.

• Ny medlemsförmån: Rabatt på First Hotels

Som medlem i Försvarsförbundet har du 15% rabatt på din övernattning på First Hotels. Frukost och wifi är inkluderat i priset. First Hotels är en hotellkedja med 33 hotell i Skandinavien.

• Ny digital utbildning: Lön - grunderna för dig som förtroendevald

Lön är något som berör oss alla. Men hur sätts löner? Och vad görs på varje nivå? Hur ser en löneprocess ut och vad är det egentligen som ska lönesättas? I den här utbildningen går vi igenom grunderna som är bra för dig som förtroendevald att känna till.

• Förtroendevald: Titta på vår digitala utbildning om arbetsmiljö

Vem har ansvaret för arbetsmiljön på arbetsplatsen? Vad innebär det systematiska arbetsmiljöarbetet och vad är en skyddsrond?  Vi har tagit fram en kort digital utbildning för dig som förtroendevald där vi under drygt 3 minuter går igenom grunderna.

• Läs nya numret av Försvarbart

I årets första nummer av Försvarbart, nr 1 2021, får vi följa Annelie Forshages väg mot hennes tredje utlandsmission - från Boden till Mali. Vi söker också svar på hur viktiga rutiner är för oss. Läs också om hur Försvarsförbundet tvistar om borttagen ÖB-rätt och få svar på vad som gäller vid flex-arbete. Och en hel del till.

• Tipsa oss om din kollega

Har du en kollega som inte är medlem i Försvarsförbundet? Tipsa oss! Blir personen medlem får du en avgiftsfri månad som tack för hjälpen.