Värvningsmaterial

H är hittar du material för ditt och föreningens värvningsarbete. Det mesta kan du hämta hem här, men du kan också beställa genom att kontakta kansliet på info@forsvarsforbundet.se

Välkomstmapp

Detta är perfekt att ge till nyanställda i samband med att du presenterar dig som förtroendevald på arbetsplatsen. Mappen  innehåller:

Du beställer välkomstmappen  från kansliet på info@forsvarsforbundet.se. Märk ditt mejl "Beställning av välkomstmapp".

Informationsmaterial

Att synas på arbetsplatsen

En broschyr om hur du visar upp förbundet på din arbetsplats för nya och befintliga medlemmar (pdf).

Hämta hem här (pdf) eller beställ: info(at)forsvarsforbundet.se

Påverka som förtroendevald

Beskrivning av ett antal av de fackliga uppdrag du kan ha i förbundet, t.ex ordförande, platsombud eller skyddsombud.

Hämta hem här (3,8 mb, pdf) eller beställ: info(at)forsvarsforbundet.se

Affischer

Platsombudsaffisch A3 (pdf)

Hämta hem här (110 kb) eller beställ: info(at)forsvarsforbundet.se

Affisch: Välkommen! (pdf)

Hämta hem här eller beställ: info(at)forsvarsforbundet.se

Affisch: Värva en kollega (pdf)

Hämta hem här eller beställ: info(at)forsvarsforbundet.se

Roll-Up

• Vill er förening ta fram roll-ups, kontakta kansliet på info(at)forsvarsforbundet.se så skickar vi originalet till er.

Bildspel

• Bildspel om Försvarsförbundet är ett bildspel att visa för  förtroendevalda, befintliga och nya. Både som repetition och en uppmaning att öka synlighet och värvning.

• Bildspel med plats för egen information om föreningen:
    En presentation som är tänkt att användas till exempel vid introduktionsträffar för nyanställda. Som en presentation och uppmaning at gå med i Försvarsförbundet.

Här finns även tomma sidor där ni kan fylla på med information om just er förening. Kom ihåg att ha med utskrivna medlemsansökningsblanketter mer er. Följ gärna upp presentationen med ett par dagar ge de nyanställda en välkomstfolder.

• Nytt 2020: Presentation av Försvarsförbundet och medlemskapet på 1 powerpointsida.

Tanken är att ni ska kunna använda er av denna vid t.ex presentation av ATO för nyanställda och liknande. Vi har förstått att vid dessa tillfällen har oftast varje förbund 1 sida, och då är det smidigt att det finns en färdig ni kan använda er av. Plats finns för kontaktinformation – som ni fyller i själva om ni vill ha med det.

Hämta hem presentationerna här: